Tipovi proizvoda - Artikli

Važno : Ovaj je članak (naslov) bitan SAMO u slučaju ako program "WIPOS fiskalna blagajna" koristite kao SAMOSTALAN program, dakle bez suradnje s programom "WIP centralnim sustav". U ovom naslovu ćemo objasniti tzv. "tipove proizvoda". U ovim ću primjerima najčešće koristiti proizvode iz ugostiteljske djelatnosti samo zato što oni najčešće i koriste ove mogućnosti WIPOS fiskalne blagajne. Napominjemo da takve iste mogućnosti mogu koristiti bilo koje djelatnosti jer ista pravila vrijede za sve.

Tip proizvoda se uz svaki proizvod definira u šifrarniku proizvoda (forma : "Unos i izmjena podataka o proizvodima (robi/usluzi odnosno artiklima)" (Slika 1)

tipovi-proizvoda1
Slika 1

Tipovi proizvoda

U "WIPOS fiskalnoj blagajni" razlikujemo tri vrste proizvoda. To su :

  1. običan proizvod
  2. proizvod koji se sastavlja
  3. repromaterijal

Običan proizvod

Ovo je proizvod koji se nabavlja i prodaje u nepromijenjenom obliku i mjeri. Ovaj se proizvod ne sastavlja od drugih proizvoda, niti se ugrađuje kao sastavni dio drugih proizvoda. To je npr. "Fanta bočica", ili u trgovini računalima npr. "Miš bežični".

Proizvod koji se sastavlja

Ovo je proizvod koji se sastavlja od nekih drugih proizvoda. Ovaj se proizvod prodaje ali se ne nabavlja u istom takvom obliku u kojem se i prodaje. Na primjer "Kava s mlijekom" ili "Bambus 0,5L", ali i komad proizvoda "AlkoholnoPiće 0,03L".

Repromaterijal

Repromaterijal je proizvod koji se koristi kao sastavni dio "proizvoda koji se sastavlja". Repromaterijal je dakle proizvod od kojega se nešto proizvodi. On se kupuje u jednom obliku, ali se u takvom obliku najčešće ne prodaje - iako postoje proizvodi koji su istovremeno i "repromaterijal" i "običan proizvod". Primjeri proizvoda koji su tipa "repromaterijal" su npr. "Kava 1Kg", ili "Mlijeko 1L", ali i komad proizvoda "AlkoholnoPiće 0,75L"

Predstavnik proizvoda koji je istovremeno i "običan proizvod" i "reprometerijal" je npr. "Coca-cola bočica 0.2L". Ovaj se proizvod dakle može koristiti kao repromaterijal za sastavljanje novog "sastavljenog proizvoda" npr. "Bambus 0.5L" ali se isto tako "Coca-cola bočica 0.2L" može prodavati i kao "običan proizvod" postavljanjem tog proizvoda direktno na izdani račun. U ovakvom ćemo slučaju, dakle ovakve "dvojne" proizvode, definirati ipak kao "repromaterijal" a ne kao "normalni proizvod". Ovo je bitno zapamtiti.

U podnaslovu "Normativi" objasniti ćemo zašto uopće postoji podatak o tipu proizvoda. Za sada samo zapamtite navedene karakteristike svakog od tipova proizvoda.